اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلي آبائِهِ في هذِهِ السّاعَهِ وَفي كُلِّ ساعَهٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَناصِراً وَ دَليلاًوَ عَيْناً حَتّي تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً     
 
ويژه نامه
 
ويژه نامه بهاييت
 
  آرشيو مقالات -> سياسي
نويسنده : استاد سيد هادي خسروشاهي
 شاه پس از انتشار اعلاميه دوم امام در مشهد مقدس در سخنراني خود ضمن فحاشي و بداخلاقي ارثي! از مقامات به اصطلاح قضايي خواست كساني را كه اشاعه اكاذيب مي كنند تحت پيگرد قانوني قرار دهند! البته نامي از امام نبرد ولي هدف معلوم بود و احضاريه بعدي دادگستري قم روشن ساخت كه هدف وي، احضار و محاكمه امام آن هم با آن اتهام موهوم ومسخره «شاه پسند» نشر اكاذيب بوده است.

نويسنده : استاد سيد هادي خسروشاهي
 بي ترديد اگر انقلاب پيروز مي شد ولي در عمل «استقلال» نمي يافت و به شرق يا غرب روي مي آورد، دستاورد نهايي آن برگشت به دوران قبلي، در لباس و شكلي جديد بود. وابستگي به اين يا آن، لوازم و تبعاتي دارد كه در صورت پيدايش گريزي از آنها نخواهد بود...

نويسنده : استاد سيد هادي خسروشاهي
 واژه دموكراسي مضامين فلسفي، عقيدتي و سياسي را در بر مي گيرد كه با ركن آن يعني «حكومت مردم» در ارتباط است. اين مضامين فلسفي و ايدئولوژيك به موضوعاتي چون حاكميت و رهبري و مشروعيت و غيره بر مي گردد و مفاهيم سياسي آن با ابعاد راهبردي حكومت ارتباط تنگاتنگ دارد.

نويسنده : استاد سيد هادي خسروشاهي
 رژيم شاه براي ملاقات سادات و بگين نخست وزير صهيونيستي در ابعاد مختلف سرمايه گذاري كلان كرد. وام هاي كلان ايران به مصر محصول اين وساطت ها بود. ژنرال موشه دايان وزير دفاع صهيونيست ها زمان جنگ 1973 م. و وزير خارجه وقت اسرائيل در 1356 طي سفري به ايران با شاه ملاقات و پيرامون ايجاد سازش ميان مصر و اسرائيل مذاكره كرد.

نويسنده : دكتر فتحي شقاقي
مترجم : استاد سيد هادي خسروشاهي
 از زمان فروپاشي آخرين نظام سياسي دولتهاي اسلامي ـ دولت خلافت عثماني ـ بدست مصطفي كمال آتاترك ، در سال 1924، سرزمينهاي اسلامي امواج متوالي وگوناگون شكستها و مصيبتها را از سر گذراند كه سرانجام تداوم حضور نفوذ و سلطه خشن غربي را موجب گرديد.

نويسنده : استاد سيد هادي خسروشاهي
 در تحليل تاريخي و با اتكاء به اسناد تاريخي جاي ترديدي باقي نخواهد ماند كه آغازگران نبرد مسلحانه در ايران، نه گروه سياهكل بوده اند و نه ديگران، بلكه اين «فدائيان اسلام» بودند كه قبل از تولد رهبران گروه هاي مدعي و طلبكار، به نبرد مسلحانه دست زدند و تبلور تداوم آن، با اعدام انقلابي خائن ديگري به نام حسنعلي منصور (نخستوزير وقت شاه و عامل احياي كاپيتولاسيون) به وسيله افراد باقيمانده «فدائيان اسلام» در سال 1342 نشان داده شد.

نويسنده : استاد سيد هادي خسروشاهي
 درباره نقش سيدجمال الدين اسدآبادي در حركتهاي اصلاحي و انقلابي در عصر خود يا در زمانهاي نزديك به وي، سخن بسيار است؛ در قيام مهدي متمهدي در سودان، عرابي پاشا در مصر، امير عبدالقادر در الجزاير، نهضت <پان اسلاميسم> علماي شبه قاره هند، پيدايش حركت قانون خواهي در ايران، پيگيري وحدت اسلامي در عثماني و ... سيد نقش ويژه اي داشته است...

نويسنده : استاد سيد هادي خسروشاهي
 بارها نويسندگان معروف و شخصيتهاي بارز مسيحي مثل جرج جرداق، و شكرالله حداد به ايشان گفته بودند اين فرهنگ شيعه كه شما مطرح مي كنيد، اگر همه مثل شما آن را ارائه مي دادند، الآن ديگر اثري از مذهب تسنن و دين مسيحيت در اين كشور باقي نمي ماند. اين فرهنگ با اين ويژگيها قابل پذيرش براي همه مردم است.

نويسنده : استاد سيد هادي خسروشاهي
 حاج آقا رضا صدر واقعاً مرد جليل القدر و عالم وارسته اي بود و بنظر من، هم در قم و هم در تهران مجهول القدر بود. مرحوم آية الله حاج ميرزا عبدالله مجتهدي از علماي معروف تبريز به خود من گفتند كه آقاي رضا صدر در ايران نظير ندارد. خوب، قول آقاي مجتهدي در رجال شناسي معاصر حجت است. ولي خوب طبق معمول، قدر افراد بزرگ نوعاً در حال حيات شناخته نمي شود.

نويسنده : استاد سيد هادي خسروشاهي
 هر دو سيد، سازمان دهنده كوشا و ارگانيزاتور پركاري بودند و ديديم كه سيد جمال با تشكيل «حزب ‏الوطني» طبقة رنجديدة مصر را گرد آورد و امام موسي صدر نيز با تأسيس «حركت المحرومين» در ‏لبنان به شيعيان آن ديار روح تازه دميد و شخصيت فكري و اجتماعي و سياسي را به كلي تغيير داد.

 <<  <  1  2  3  4  5  >  >>